Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2018

Σπουδαία διακριση: 2η θέση στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Ρομποτικής Πελοποννήσου


Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Ναύπλιο ο Περιφερειακός Μαθητικός Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Περιφέρειας Πελοποννήσου 2018. Ο Διαγωνισμός υλοποιείται στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού για μαθητές/τριες Δημοτικού με θέμα «Εποικισμός του Άρη», για μαθητές/τριες Γυμνασίου με θέμα «Βυζαντινή Αυτοκρατορία και Επικοινωνίες» και για μαθητές/τριες Λυκείου με θέμα «Αειφόρος Ανάπτυξη και Eπιχειρηματικότητα».
Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός πραγματοποιείται στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας για τη διάδοση της εκπαιδευτικής μεθοδολογίας STEM (Science – Technology – Engineering - Mathematics) και την ένταξή της στο σύστημα διδασκαλίας και εκπαίδευσης μαθητών/τριών στην Ελλάδα και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας, κυρίου Προκοπίου Παυλόπουλου.
Στην ανοιχτή κατηγορία του Δημοτικού συμμετείχαν 15 ομάδες από σχολεία των πέντε νομών της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Οι μαθητές/-τριες κλήθηκαν να φανταστούν το συναρπαστικό μέλλον, κατασκευάζοντας μοντέλα με αυτοματισμούς σύμφωνα με το θέμα «Εποικισμός του Άρη».
Σημαντική ήταν η διάκριση στη 2η θέση για την ομάδα ρομποτικής του Δημοτικού Σχολείου Βυτίνας «Vytina Robotics», που παρουσίασε στον διαγωνισμό το έργο με τίτλο «Arcadia Planitia» (ο τίτλος προέρχεται από την ομώνυμη περιοχή που βρίσκεται στον πλανήτη Άρη). Το έργο αφορά τη δημιουργία μιας φανταστικής αποικίας ανθρώπων στον γειτονικό πλανήτη Άρη, η οποία καλύπτεται από γυάλινο θόλο για τη διατήρηση της ζωής (η ατμόσφαιρα του Άρη αποτελείται μόνο από 0.14% οξυγόνο, ενώ της Γης κατά 21%). Επιπλέον, η ασπίδα προστασίας της αποικίας είναι έτοιμη να ενεργοποιηθεί και να προστατεύσει τον θόλο στην περίπτωση που το τηλεσκόπιο-ανιχνευτής, εντοπίσει κάποια διαστημική απειλή (μετεωρίτης, κοσμική ακτινοβολία) (η ατμόσφαιρα του Άρη είναι πολύ αραιή -25 teratonnes συγκριτικά με τους 5.148 teratonnes της Γης- με αποτέλεσμα ο πλανήτης να είναι διάτρητος από συγκρούσεις μετεωριτών).
Το έργο αναπτύχθηκε σε διάρκεια τεσσάρων περίπου εβδομάδων από μαθητές/-τριες των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων, που εργάζονταν εντός και εκτός σχολικού ωραρίου. Την πρώτη θέση κατέλαβε το 22ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας. Τα σχολεία προκρίνονται στον Πανελλήνιο Τελικό Διαγωνισμό της Αθήνας, την Κυριακή 4 Μαρτίου, στον οποίο θα συμμετάσχουν 80 περίπου σχολεία από όλη την Ελλάδα.
Η διάκριση αυτή έρχεται σε συνέχεια της περσινής επιτυχίας της ρομποτικής ομάδας του σχολείου, όταν βραβεύτηκε στην 1η θέση του αντίστοιχου περιφερειακούδιαγωνισμού στην Καλαμάτα και οδήγησε στη σύσταση σχολικού εργαστηρίου ρομποτικής κατά τη φετινή σχολική χρονιά, που στηρίζεται με εξοπλισμό από τη Δημόσια Βιβλιοθήκη Βυτίνας.