Χρόνια Πολλά, καλές γιορτές.
Κατασκευή από ομάδα μαθητών/-τριών του σχολείου μας.
Σελίδες
▼
Πέμπτη 28 Δεκεμβρίου 2017
Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2017
Εργαστήριο εκπαιδευτικής ρομποτικής στο Δημοτικό Σχολείο Βυτίνας
Το δεύτερο εισαγωγικό εργαστήριο στην
εκπαιδευτική ρομποτική πραγματοποιήθηκε σήμερα το απόγευμα στο
Δημοτικό Σχολείο Βυτίνας, σε ένα πρόγραμμα που υλοποιείται
από εκπαιδευτικούς του σχολείου με τη στήριξη της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Βυτίνας.
15 μαθητές και μαθήτριες ηλικίας 9-12 ετών κατασκεύασαν και προγραμμάτισαν τα
πρώτα τους ρομπότ-εξερευνητές, χρησιμοποιώντας δομικά υλικά, αισθητήρες και κινητήρες τύπου Lego wedo 2.0.
Το
εργαστήριο υλοποιείται σε εβδομαδιαία βάση, η διάρκειά του είναι πέντε μήνες, ενώ προσφέρεται δωρεάν για
τους/τις συμμετέχοντες/-ουσες. Για την υλοποίησή του συμβάλλει σημαντικά η Δημόσια Βιβλιοθήκη Βυτίνας, παραχωρώντας
το μεγαλύτερο μέρος του απαραίτητου εξοπλισμού.
Από τη συνεργασία αυτή Δημοτικού Σχολείου - Δημόσιας Βιβλιοθήκης αναμένονται επιπλέον δράσεις εκπαιδευτικής ρομποτικής για παιδιά.
Η
Ρομποτική αποτελεί ένα θαυμάσιο εργαλείο μάθησης που βοηθά τους μαθητές/-τριες να
αποκτήσουν όλες εκείνες τις απαραίτητες δεξιότητες που απαιτεί η εποχή μας. Οι
μαθητές/-τριες που προσπαθούν να φέρουν σε πέρας δοκιμασίες ρομποτικής, εκπαιδεύονται
στην επίλυση προβλημάτων, καλλιεργούν την δημιουργικότητά τους και παράγουν
καινοτόμες ιδέες. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της ρομποτικής, είναι ότι
συνδέει πολλά διαφορετικά γνωστικά πεδία με τρόπο μοναδικό. Έτσι μέσα από αυτή,
οι μαθητές/-τριες συνθέτουν και εφαρμόζουν στην πράξη τις θεωρητικές γνώσεις που έχουν
αποκτήσει από τα μαθηματικά, τους αλγορίθμους, τον προγραμματισμό, τη μηχανική
και τις φυσικές επιστήμες γενικότερα. Η σημαντικότερη ίσως συμβολή της
ρομποτικής στην εκπαίδευση είναι ότι συνδυάζει τη μάθηση με την ψυχαγωγία και
το παιχνίδι, προάγει τη συνεργασία καθώς οι μαθητές/-τριες μαθαίνουν να εργάζονται σε
ομάδες και γενικότερα καλλιεργεί τη μάθηση με ένα τρόπο τόσο φυσικό, όσο είναι
η αναπνοή μας.
(WRO Hellas).
Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2017
"Θέλω να ζήσω" - Κινούμενο σχέδιο από μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Βυτίνας
"Θέλω να ζήσω", ο τίτλος του κινούμενου σχεδίου που δημιούργησαν και παρουσίασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε-ΣΤ τάξεων του σχολείου μας, στο πλαίσιο του 8ου Πανελλήνιου μαθητικού συνεδρίου με τίτλο "Παιδεία για έναν κόσμο χωρίς κάπνισμα", που πραγματοποιήθηκε σήμερα στην Τρίπολη.
Το animation δημιουργήθηκε με την τεχνική stop motion και αποτελείται από περισσότερες από 1.000 λήψεις που συλλέχθηκαν από τα παιδιά. Η μουσική "Θέλω να ζήσω" σε ερμηνεία STOIC, feat Σταυρένια, ζωντανεύει
το κινούμενο σχέδιο, με την άδεια της STOICmuzik, την οποία και
ευχαριστούμε θερμά.
Φωτογραφικό υλικό από τις παρουσιάσεις μαθητών των σχολείων:
Tο Συνέδριο τελεί υπό την αιγίδα της ΑΕ του Προέδρου της
Ελληνικής Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου και πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία
της Περιφέρειας Πελοποννήσου - Διεύθυνσης Υγείας και Πρόνοιας. Παρόντες ήταν
ο Πρόεδρος του Συνεδρίου Παναγιώτης Μπεχράκης, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου
Πέτρος Τατούλης, η Αντιπεριφερειάρχης Υγείας Ελένη Παναγιωτοπούλου, ο
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Πελοποννήσου Παναγιώτης Πετρόπουλος και οι
Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αρκαδίας Φ.Γκέσουρας και
Γ.Σελίμης αντίστοιχα, πολλοί μαθητές και μαθήτριες από όλη τη χώρα που βραβεύτηκαν
και συμμετείχαν στις παρουσιάσεις των δραστηριοτήτων των σχολείων τους.
Φωτογραφικό υλικό από τις παρουσιάσεις μαθητών των σχολείων:
Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2017
Πρόσκληση για το 8ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο για τον έλεγχο του καπνίσματος στην Τρίπολη
ΥΠΟ ΤΗΝ
ΑΙΓΙΔΑ
ΤΗΣ
Α.Ε. ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΥΡΙΟΥ
ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, κος Πέτρος Τατούλης και
ο Καθηγητής Παναγιώτης Μπεχράκης έχουν την τιμή να σας
προσκαλέσουν στο 8ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο,
"Παιδεία για έναν Κόσμο χωρίς Κάπνισμα", που θα
πραγματοποιηθεί την Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2017 στο Αποστολοπούλειο
Πνευματικό Κέντρο Τρίπολης.
Το Συνέδριο συνδιοργανώνεται
από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, το Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας του
Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος και το George D. Behrakis Ερευνητικό
Εργαστήριο της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας.
Το εν λόγω Συνέδριο θα περιλαμβάνει παρουσιάσεις δράσεων των μαθητών/-τριών σχετικά με το κάπνισμα, μουσικό πρόγραμμα από μαθητές/-τριες, καθώς και βράβευση έργων μαθητών/-τριών, που θα προκύψουν από τον 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό για τον Έλεγχο του Καπνίσματος με θέμα "Κάπνισμα και Περιβάλλον".
Οι μαθητές/-τριες των Ε-ΣΤ΄ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Βυτίνας συμμετέχουν στο συνέδριο με το μικρού μήκους κινούμενο σχέδιο που δημιούργησαν οι ίδιοι με τίτλο "Θέλω να ζήσω...", το οποίο θα προβληθεί για πρώτη φορά στη διάρκεια του συνεδρίου.
Το συνέδριο θα μεταδοθεί ζωντανά την Τρίτη 27 Νοεμβρίου στις 9.00π.μ. από τον σύνδεσμο http://video.sch.gr/live/show/163
Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2017
Μουσικό αφιέρωμα μαθητών/-τριών του Δημ. Σχ. Βυτίνας
Απόσπασμα από τη σχολική εορτή - Μαθητές/-τριες Α΄ και Β΄ τάξεων
Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου 2017
Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου 2017
Το κινητό πολυϊατρείο Ιπποκράτης στη Βυτίνα
Στο πλαίσιο του «Πανελλήνιου
Προγράμματος Προληπτικής Ιατρικής και Οδοντιατρικής», που υλοποιείται από
τον οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού», υπό την αιγίδα του Υπουργείου
Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Υγείας, το κινητό Πολυϊατρείο
Ιπποκράτης του Χαμόγελου βρέθηκε το τριήμερο 20-22 Σεπτεμβρίου στη Βυτίνα,
ύστερα από πρόσκληση της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Γορτυνίας (ΔΗ.Κ.Ε.Γ.)
για να συμβάλλει στον έλεγχο της καλής υγείας των μαθητών και μαθητριών των Δημοτικών
σχολείων και Νηπιαγωγείων της περιοχής.
Ευχαριστούμε θερμά τον οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού»,
τους/τις δημόσιους/ιδιώτες γιατρούς της περιοχής της Αρκαδίας που συμμετείχαν στο
πρόγραμμα προσφέροντας εθελοντικά τις υπηρεσίες τους, καθώς και την Πρόεδρο της
ΔΗ.Κ.Ε.Γ κα. Διαμαντοπούλου Μαρίνα.
Μάθετε περισσότερα για την Προληπτική Ιατρική του Χαμόγελου του Παιδιού
Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2017
Ενημέρωση για τις Φυσικές επιστήμες στο σχολείο
Επίσκεψη στο σχολείο μας πραγματοποίηση σήμερα η Εκπαιδευτικός - Φυσικός από το Perimeter Institute του Καναδά κα Όλγα Μιχαλοπούλου στο πλαίσιο περιοδείας για τη διεύρυνση της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών. Η κα. Μιχαλοπούλου, που αποδέχτηκε την πρόσκληση του Διευθυντή του σχολείου δείχνοντας ενδιαφέρον για τις δράσεις του σχολείου, συναντήθηκε με τους/τις εκπαιδευτικούς και συζήτησε για θέματα που αφορούσαν τη διδασκαλία του μαθήματος της φυσικής στο δημοτικό σχολείο, όπως και περαιτέρω δυνατότητες επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών στις φυσικές επιστήμες, μέσα από προγράμματα επιμόρφωσης του Perimeter Institute, που πρόκειται να υλοποιηθούν στην Ελλάδα το επόμενο διάστημα.
Το Perimeter Institute for Theoretical Physics είναι
ένα κορυφαίο κέντρο για την επιστημονική έρευνα, την κατάρτιση και την εκπαίδευση
στη θεμελιώδη θεωρητική φυσική. Ιδρύθηκε το 1999 στο Waterloo του Οντάριο του Καναδά με δωρεά του ελληνικής καταγωγής ευεργέτη Μιχάλη Λαζαρίδη και
έχει ως αποστολή να προάγει την κατανόηση του σύμπαντος στο πιο θεμελιώδες
επίπεδο, προωθώντας τις ανακαλύψεις που θα μπορούσαν να μετατρέψουν το μέλλον
μας. Το Perimeter εκπαιδεύει
την επόμενη γενιά φυσικών μέσω καινοτόμων προγραμμάτων και μοιράζεται τον
ενθουσιασμό και το θαύμα της επιστήμης με τους μαθητές/-τριες, τους δασκάλους/-ες
και το ευρύ κοινό.
Τετάρτη 5 Ιουλίου 2017
Τρίτη 4 Ιουλίου 2017
Επικοινωνία με σχολεία ανά τον κόσμο - Mystery Skype
Αποσπάσματα από τις συνεδρίες μέσω του διαδικτυακού παιχνιδιού Mystery Skype, που υλοποιήθηκαν κατά το σχ. έτος 2016-2017.
Η πρώτη και μία από τις ωραιότερες επικοινωνίες μας έγινε με το 8ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας και τον δάσκαλο κ. Σουδία Γιάννη. Περισσότερα για τη συγκεκριμένη δράση στον σύνδεσμο του 8ου Δ. Σχ. Νάουσας.
Η πρώτη και μία από τις ωραιότερες επικοινωνίες μας έγινε με το 8ο Δημοτικό Σχολείο Νάουσας και τον δάσκαλο κ. Σουδία Γιάννη. Περισσότερα για τη συγκεκριμένη δράση στον σύνδεσμο του 8ου Δ. Σχ. Νάουσας.
Στη διάρκεια του παιχνιδιού τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν μαθητές και μαθήτριες από σχολεία της Ελλάδας και του εξωτερικού, να επικοινωνήσουν στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα, να ανακαλύψουν τη γεωγραφική θέση τους, να γνωρίσουν πολιτιστικά στοιχεία αυτών των περιοχών και να παρουσιάσουν τις τοπικές πολιτιστικές δραστηριότητες, συνήθειες, έθιμα, ιστορία κ.α.
Δευτέρα 3 Ιουλίου 2017
Εκπαιδευτικές επισκέψεις 2012-2017
Παρακάτω παρουσιάζονται συνοπτικά οι σημαντικότερες εκπαιδευτικές επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τα 5 τελευταία έτη από το Δημοτικό Σχολείο Βυτίνας.
(Επιλέγοντας έναν προορισμό προβάλονται τις φωτογραφίες από την επίσκεψη.)
(Επιλέγοντας έναν προορισμό προβάλονται τις φωτογραφίες από την επίσκεψη.)
Τετάρτη 14 Ιουνίου 2017
Δευτέρα 20 Μαρτίου 2017
Στον Τελικό του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Ως
την ημιτελική φάση του Τελικού Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στο
Ολυμπιακό Στάδιο και έχοντας κατακτήσει την 1η θέση στον Περιφερειακό
Διαγωνισμό Ρομποτικής της Πελοποννήσου, ολοκληρώθηκε η πετυχημένη πορεία της
ομάδας του Δ. Σχ. Βυτίνας, που έκανε τα πρώτα βήματά της στην
εκπαιδευτική ρομποτική και τον προγραμματισμό τον τελευταίο μήνα.
Πλουσιότεροι σε εμπειρίες, γνώσεις και δεξιότητες, επιστρέψαμε, έχοντας τη βεβαιότητα για ένα μέλλον με προοπτικές...
Για τρεις και πλέον εβδομάδες το σχολείο παρέμενε ανοιχτό καθημερινά, δίνοντας την ευκαιρία σε μαθητές και μαθήτριες να περάσουν ορισμένες δημιουργικές ώρες εκφράζοντας τις ιδέες και τις ικανότητές τους στη ρομποτική.
Το έργο που παρουσιάστηκε αποτελούσε μια άξια εκπροσώπηση των δυνατοτήτων των παιδιών αφού συνδύαζε ιδέες, εργασία και υλικά που έδωσαν απλόχερα πολλά μέλη της σχολικής κοινότητας, μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς.
Η προετοιμασία και η συμμετοχή στον διαγωνισμό προσέφερε πολλά οφέλη για τα παιδιά, καθώς τους έδωσε ευκαιρίες όχι μόνο να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους αλλά και να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας, να κοινωνικοποιηθούν ευρύτερα, να αναπτύξουν το αίσθημα της υπευθυνότητας, να αποκτήσουν γνώσεις προγραμματισμού, μηχανικής και μαθηματικών. Πέρα από αυτά, κέρδισαν μια πολύ όμορφη εμπειρία που θα τα ενθαρρύνει να τολμούν και να δοκιμάζουν τις δυνατότητές τους σε κάθε πρόκληση και ευκαιρία.
Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές/-τριες και τους συνοδούς
εκπαιδευτικούς. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς που στήριξαν αυτό το
έργο.
Σάββατο 4 Μαρτίου 2017
1η θέση του Δ. Σχ. Βυτίνας στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής!!!
Μεγάλη επιτυχία του Δημοτικού Σχολείου Βυτίνας: κατέκτησε την 1η θέση στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Πελοποννήσου!
Στην κατάμεστη από κόσμο αίθουσα του 2ου Γυμνασίου Καλαμάτας, το Σάββατο 4 Μαρτίου 2017, Δημοτικά Σχολεία από τη Μεσσηνία, την Κορινθία, την Αρκαδία, την Αργολίδα και τη Λακωνία διαγωνίστηκαν στο πλαίσιο του Περιφερειακού Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2017, με θέμα «Οχήματα και μεταφορές του αύριο», που διοργανώθηκε από τους Υπεύθυνους Πληροφορικής των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Περιφέρειας Πελ/σου.
Ομάδες μαθητών, με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους και ύστερα από πολύμηνη προετοιμασία, παρουσίασαν εντυπωσιακά έργα με αυτοματοποιημένα συστήματα ρομποτικών κατασκευών, τα οποία προσομοίωναν το θέμα του διαγωνισμού αξιοποιώντας lego parts που λειτουργούσαν με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού Scratch.
Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας δάσκαλοι/-ες και οι μαθητές/-τριες σχηματίζοντας ομάδες, μαθαίνουν να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με σκοπό τη δημιουργική επίλυση ποικίλων προβλημάτων, την ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση, τη δημιουργική εμπλοκή των εκπαιδευόμενων στην ανακάλυψη της λύσης, κάνοντας χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας. Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός διεξάγεται στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας του οργανισμού μας της διάδοσης της νέας εκπαιδευτική μεθόδου STEM (Science – Technology-Engineering – Mathematics) στον τρόπο διδασκαλίας και εκπαίδευσης.
Την 1η θέση του διαγωνισμού έλαβε η ομάδα μαθητών που εκπροσωπούσε το Δημοτικό Σχολείο Βυτίνας Αρκαδίας με το project με τίτλο «i-parking» (έξυπνο γκαράζ), μια ιδέα που δίνει λύση στην ανάγκη ταχύτερης και ασφαλέστερης στάθμευσης του αυτοκινήτου σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, όπου ο διαθέσιμος για ελιγμούς χώρος είναι περιορισμένος.
Πέμπτη 2 Μαρτίου 2017
Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017
Ημέρα μνήμης για το "Ολοκαύτωμα"
Στην 20η Σύνοδο της Μόνιμης Διάσκεψης των Υπουργών Παιδείας του Συμβουλίου της Ευρώπης που πραγματοποιήθηκε στις 15-17 Οκτωβρίου 2000 στην Κρακοβία, υιοθετήθηκε η πρόταση για τη θεσμοθέτηση Ημέρας για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος και την πρόληψη των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας στα σχολεία (άρθρο 9 της Διακήρυξης των Υπουργών Παιδείας).
Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017
Η 1η ομάδα δασοπροσκόπων Πεντέλης πάει... Βυτίνα
Στις συζητήσεις της Ομάδας για τον τόπο διεξαγωγής της χειμερινής μας εκδρομής, η Βυτίνα προτάθηκε και επιλέχτηκε με ομοφωνία εξαιτίας της καταπληκτικής προ-εμπειρίας μας από το 2014. Επόμενο βήμα ο καθορισμός των ημερομηνιών, 2–4 Ιανουαρίου, και φυσικά οι κατάλληλες ετοιμασίες για την επίσκεψή μας!!
Αρχίζοντας ξημερώματα, 6 παρά 10, η Ομάδα Προσκόπων Πεντέλης κατευθύνεται με τα ΚΤΕΛ και προφανή ανυπομονησία προς την Βυτίνα. Φυσικά η άφιξή μας την κατάλληλη ώρα , περίπου 10 για τα δεδομένα, προκαλεί την καλύτερη πρώτη εντύπωση σε όλους μας. Το βλέμμα όλων στραμμένο προς το πανέμορφο Δημοτικό Σχολείο και δεν χάνουμε λεπτό να μπούμε στην αίθουσα εκδηλώσεων στην οποία θα στεγαζόμασταν. Ο χώρος εκδηλώσεων όχι μόνο ευρύχωρος αλλά και πραγματικά ζεστός και φιλόξενος. Έτσι η πρώτη μας επαφή με την Βυτίνα γίνεται με έκδηλο ενθουσιασμό, παρά τον κρύο καιρό της πρώτης μέρας. Αρχίζουμε τα τυπικά μας και προετοιμαζόμαστε για την υπόλοιπη μέρα.
Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017
Το MinecraftEdu σε ελληνικά σχολεία: Δημ. Σχ. Βυτίνας
[..]"Το Minecraft όμως δεν είναι ένα απλό παιχνίδι, όπου
το παιδί κάθεται μπροστά από την οθόνη και χάνει απλά την ώρα του.
Αντιθέτως είναι ένα παιχνίδι που μαθαίνει στα παιδιά να χρησιμοποιούν τη
φαντασία τους και τη δημιουργικότητα τους, αφού έχουν τη δυνατότητα με
τα εικονικά τουβλάκια να κατασκευάσουν ό,τι θέλουν και να αναζητήσουν
πρώτες ύλες όπως δέντρα, πέτρες, άμμο και κάρβουνο και να τα μετατρέψει
σε πιο εκλεπτυσμένα υλικά, όπως πάγκους, γυαλί, εργαλεία κ.ο.κ. Το
Minecraft ενθαρρύνει τα παιδιά να συνεργαστούν με φίλους τους ή με τους
συμμαθητές τους και να χτίσουν το δικό τους περιβάλλον, αυτό που τους
αντιπροσωπεύει, με μοναδικό όχημα τη φαντασία τους.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι Minecraft, και πιο συγκεκριμένα MinecraftEdu, έχει
ενταχθεί στη διδασκαλία διαφόρων γνωστικών αντικειμένων όπως: ιστορία,
αρχιτεκτονική, λογοτεχνία, φυσικές επιστήμες, μουσική, γεωμετρία αλλά
και στην καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων όπως η συνεργασία και η
αλληλοκατανόηση. Το MinecraftEdu αποτελεί την τροποποιήμενη, «σχολική»
έκδοση του παιχνιδιού και πλέον χρησιμοποιείται από χιλιάδες σχολεία ανά
τον κόσμο και σε όλες τις τάξεις, από το νηπιαγωγείο μέχρι το γυμνάσιο.
Τόσο ο μαθητής όσο και ο εκπαιδευτικός αλλά και ο γονιός έχουν τη
δυνατότητα να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν έργα από προσομοιώσεις
λειτουργίας ψηφιακών κυκλωμάτων, περιοχές γεωγραφικού ενδιαφέροντος,
χάρτες χημικών στοιχείων του περιοδικού πίνακα, αντικείμενα βιολογικού
ενδιαφέροντος, μέχρι και κτήρια του αρχαίου πολιτισμού μιας χώρας. Το
Minecraft είναι ένα πραγματικό εργαλείο για τη μάθηση και τη διδασκαλία
και μακάρι να ενταχθεί σε όλα τα σχολείο του κόσμου.
Φωτογραφία από από το Δημ. Σχ. Βυτίνας Αρκαδίας
Όσοι μαθητές είναι από τους τυχερούς και έχουν αυτό το παιχνίδι στα
σχολεία τους, έχουν και τη δυνατότητα να επισκεφτούν εικονά
αρχαιολογικούς χώρους, να μελετήσουν την αρχιτεκτονική των κτιρίων αλλά
και να κατασκευάσουν οι ίδιοι ιστορικά μνημεία ή να αναμορφώσουν το
σχολικό τους περιβάλλον.
Το Minecraft έχει έρθει και σε ελληνικά σχολεία, όπως στο Δημ. Σχ.
Βυτίνας Αρκαδίας, στα Εκπαιδευτήρια Δούκα και στα Εκπαιδευτήρια Αυγουλέα
– Λιναρδάτου. Τόσο οι μαθητές όσο και οι καθηγητές των σχολείων που
χρησιμοποιήσαν το Minecraft έζησαν μια απίστευτη εμπειρία. Και κυρίως τα
παιδιά κατάλαβαν ότι η μάθηση μπορεί να γίνει το ίδιο- ίσως και
περισσότερο- ευχάριστη με το παιχνίδι. Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις
των καθηγητών από τα σχολεία. Αξίζει να τις διαβάσετε, ώστε να πάρετε
μια μικρή γεύση για το τι εστί Minecraft
Ο Κος Καρούντζος Ιωάννης από το Δημ. Σχ. Βυτίνας Αρκαδίας εξηγεί πώς χρησιμοποίησαν το Minecraft στο σχολείο του:
«Τα παιδιά χρησιμοποίησαν το Minecraft με σκοπό να προσεγγίσουν και
να καταλάβουν τις έννοιες της γεωμετρίας. Συγκεκριμένα οι μαθητές
βρέθηκαν μέσα σε διάσημα εικονικά κτίρια, έκαναν υπολογισμούς σχετικούς
με τις διαστάσεις τους και γνώρισαν την αρχιτεκτονική τους, μέτρησαν την
περίμετρο και το εμβαδόν των εικονικών χώρων και σχεδίασαν το
περιβάλλον τους αξιοποιώντας τις μαθηματικές γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν μέσα στο παιχνίδι.
Όμως οι μαθητές δεν σταμάτησαν μόνο στη γεωμετρία αλλά χρησιμοποίησαν
το Minecraft για να αναμορφώσουν το σχολικό περιβάλλον. Για παράδειγμα
πρόσθεσαν χώρους πράσινου και αθλητικές εγκαταστάσεις, εκφράζοντας τη
δική τους εναλλακτική οπτική για τον χώρο που ζουν και μεγαλώνουν.
Επίσης, επισκέφθηκαν εικονικούς αρχαιολογικούς χώρος, μελέτησαν την
αρχιτεκτονική διάσημων κτηρίων, κατασκεύασαν ιστορικά μνημεία και
επεξεργάστηκαν πληροφορίες και στοιχεία που χρησιμοποίησαν για να
περιγράψουν τη δουλειά τους. Ύστερα επισκέφθηκαν το πραγματικό
περιβάλλον και συνέλεξαν πληροφορίες και φωτογραφίες για να ανατροφοδοτήσουν τα σχέδιά τους.
Το Minecraft χρησιμοποιήθηκε ως εκπαιδευτικό εργαλείο για τη
διδασκαλία βασικών εννοιών της γεωμετρίας στο πλαίσιο εκπαιδευτικού
πειράματος, που πραγματοποιήθηκε σε μαθητές σχολείων της Αρκαδίας,
ύστερα από έγκριση υλοποίησης που έλαβε από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. Τα συμπεράσματα
έδειξαν σημαντική αύξηση των κινήτρων των μαθητών για συμμετοχή στη
μαθησιακή διαδικασία, όπως, επίσης, ενεργοποίηση των μαθητών για
ανάπτυξη κοινωνικών και δεξιοτήτων συνεργασίας με τους συμμαθητές τους."
Η αξιοποίηση του Minecraft ως εκπαιδευτικού εργαλείου
πραγματοποιήθηκε από τον εκπαιδευτικό Καρούντζο Ιωάννη (ΠΕ70, M.Ed.),
που υπηρετεί στο δημόσιο Δημ. Σχ. Βυτίνας Αρκαδίας.
Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017
Διακοπή λειτουργίας λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών
Κλειστό
θα παραμείνει αύριο 10-01-2017 το Δημοτικό Σχολείο Βυτίνας εξαιτίας των
δυσμενών καιρικών συνθηκών, μετά από απόφαση της Δημοτικής Αρχής.
https://www.kalimera-arkadia.gr/…/62593-gortynia-poia-sxole…
https://www.kalimera-arkadia.gr/…/62593-gortynia-poia-sxole…
Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2017
Καθημερινή: "Στο σχολείο της Βυτίνας παίζουν... Minecraft"
"Παρά τις ενστάσεις απέναντι στην ενασχόληση των παιδιών στο διαδίκτυο και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, κάποιες απολύτως αιτιολογημένες ειδικά όταν δεν υπάρχει επαρκής γονικός έλεγχος, τα video games αποτελούν μία πραγματικότητα, έχοντας πλέον εισβάλει και στον χώρο της εκπαίδευσης.
Ο λόγος για το Minecraft Xbox One Edition της Microsoft, το παιχνίδι το οποίο, από την παρουσίασή του το 2011 μέχρι σήμερα έχει ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια χρήστες και συνεχίζει. Η επιτυχία της έμπνευσης του σουηδού προγραμματιστή Markus Persson δεν βασίζεται στα φωτορεαλιστικά γραφικά αλλά στην ακριβώς αντίθετη εκδοχή τους. Τα γραφικά του Minecraft είναι πολύ απλά και επιτρέπουν στο χρήστη να δημιουργεί κόσμους με «τουβλάκια», χτίζοντας από ένα απλό σπίτι μέχρι ένα τεράστιο κάστρο. Ο καθένας μπορεί και δημιουργεί τον δικό του κόσμο και την δική του περιπέτεια αντίστοιχα.
Το γεγονός ότι αυτή η απλή στη σύλληψη πλατφόρμα ενθαρρύνει τα παιδιά να γίνονται πιο δημιουργικά και να συνεργάζονται, είτε με τους φίλους τους είτε με τους συμμαθητές τους, σε ένα προσωποποιημένο περιβάλλον που χτίζουν και δημιουργούν οι ίδιοι, με λίγους και απλούς κανόνες, είναι και το μυστικό πίσω από την υιοθέτηση του Minecraft. Η σχολική εκδοχή του παιχνιδιού, MinecraftEdu, χρησιμοποιείται από περισσότερα από 2.000 σχολεία σε όλο τον κόσμο, σε όλες τις τάξεις τους, από το νηπιαγωγείο μέχρι το γυμνάσιο.
Το Minecraft έχει έρθει και σε ελληνικά σχολεία, και ένα από αυτά είναι το Δημοτικό Σχολείο Βυτίνας Αρκαδίας, όπου το λογισμικό χρησιμοποιήθηκε ως εργαλείο για τη ρεαλιστικότερη προσέγγιση εννοιών της Γεωμετρίας (όγκος, εμβαδόν, περίμετρος - Μαθηματικά ΣΤ΄ Δημοτικού). Οι μαθητές βρέθηκαν μέσα σε διάσημα εικονικά κτίρια, έκαναν υπολογισμούς σχετικούς με τις διαστάσεις τους και γνώρισαν την αρχιτεκτονική τους, μέτρησαν την περίμετρο και το εμβαδόν των εικονικών χώρων και σχεδίασαν συνεργατικά το περιβάλλον τους αξιοποιώντας τις μαθηματικές γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν μέσα στο παιχνίδι. Εμείς, πάλι, δοκιμάσαμε το Minecraft στη νέα κονσόλα της Microsoft, Xbox One S (Τη μοναδική Microsoft κονσόλα Xbox One S 500GB & Minecraft Favorites Buddle μπορείτε να τη βρείτε εδώ)
Ξεκινήσαμε με τη φιλοδοξία να φτιάξουμε ένα μικρό σπίτι και σύντομα βρεθήκαμε να τοποθετούμε τις... πολεμίστρες στο νέο μας κάστρο!"
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα http://www.kathimerini.gr
Δείτε επίσης το άρθρο μας: "Επίσκεψη στην εικονική Ακρόπολη"