Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014

Συγχαρητήρια επιστολή προς τους μαθητές

  Τρίπολη,  27 Φεβρουαρίου 2014


  Μέσω της παρούσας επιστολής θέλω να αποστείλω θερμά συγχαρητήρια στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές της Περιφέρειας Πελοποννήσου, για τη συμμετοχή στο πλαίσιο της δράσης + δημιουργώ.
          
  Η ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας και της ευρύτερης κοινωνίας σε θέματα βίας και εκφοβισμού, όσο και η ανάδειξη θετικών προτύπων συμπεριφοράς δημιουργούν ένα εύφορο έδαφος ανάπτυξης σχέσεων, που στηρίζονται στον αμοιβαίο σεβασμό, την κατανόηση και την αποδοχή.

  Το έργο σας εμπλουτίζει την εκπαιδευτική πράξη και αποτελεί έμπνευση και πρόκληση για όλους μας να πασχίζουμε για  μια ποιοτικότερη εκπαίδευση.


Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

Π. & Δ. ΕΚΠ/ΣΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ



                                                                                       ΠΕΤΡΟΣ Δ. ΜΙΣΘΟΣ

Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

Κάνε μια ευχή..


Η επιβολή σωματικής βίας στα παιδιά

Πολλοί γονείς έχουν βρεθεί στο δίλημμα για το πώς και αν πρέπει να τιμωρούν τα παιδιά τους όταν είναι ανυπάκουα. Η αγάπη μας για τα παιδιά μάς κάνει να αναρωτιόμαστε συχνά για τους σωστούς χειρισμούς που πρέπει να ακολουθήσουμε κατά την ανατροφή τους. Σε καμιά περίπτωση δεν θα θέλαμε η ελαστικότητά μας, λόγω της αδυναμίας μας σ’ αυτά, να μας οδηγήσουν στο να μεγαλώσουμε  κακομαθημένα παιδιά που δε δέχονται παρατηρήσεις και που δε συμβιβάζονται με τίποτα λιγότερο από αυτά που επιθυμούν.

Είναι προφανές, πέραν των επιστημονικών ερευνών, ότι τα παιδιά χρειάζονται όρια! Τα παιδιά χωρίς όρια είναι δυστυχισμένα. Σκεφτείτε πόσο θλιμμένα είναι στο τέλος τα παιδιά που κάνουν ό,τι θέλουν, που δεν ακούν ποτέ «όχι» και που τελικά βαριούνται τα πάντα αφού δεν έχουν μάθει να στερούνται, αλλά ούτε να απολαμβάνουν κάποια αγαθά που κερδίζουν με την αξία τους, τον κόπο τους και την καλή τους συμπεριφορά!

Πολλές φορές η αγωνία των γονιών να καλλιεργήσουν σωστές αρχές στα παιδιά τους τους οδηγεί στο να είναι αυστηροί και να καταλήγουν σε πράξεις βίας. Αυτή η μέθοδος έχει ως αποτέλεσμα να ενισχύουν τέτοιες συμπεριφορές ανατρέφοντας επιθετικά και βίαια παιδιά. «Αν θέλεις να κάνεις το παιδί σου βίαιο τότε αυτός είναι ο δρόμος.. Αν θέλεις όμως ένα παιδί συνεργάσιμο, φιλικό, που μπορεί να λύσει τις διαφωνίες του με διάλογο, τότε πρέπει και εσύ να χρησιμοποιήσεις το διάλογο για να χειριστείς τη λάθος συμπεριφορά του.» Το σύστημα στερητικών ποινών και αμοιβών μπορεί να υποστηρίξει αυτή τη μέθοδο και ακολουθείται στο παρακάτω παράδειγμα:
«Πρέπει να τελειώσεις τα μαθήματά σου για να μπορέσεις να δεις την αγαπημένη σου ταινία. Αν δεν τελειώσεις τα μαθήματά σου δεν μπορείς να την δεις».

Είναι ένας δύσκολος αγώνας που χρειάζεται μεγάλη υπομονή και λίγο παραπάνω από το χρόνο σου. Στο τέλος όμως θα διαπιστώσεις ότι έχεις αναθρέψει ένα ξεχωριστό παιδί με σωστές αρχές.
 







Ο δεκάλογος της βίας
  1. Τα παιδιά όπως και οι μεγάλοι έχουν δικαίωμα στην προστασία από κάθε μορφή βίας. Η σωματική τιμωρία είναι μία μορφή βίας.
  2. Το ξύλο, το χαστούκι, το τράβηγμα αυτιού και γενικά η επιβολή σωματικού πόνου είναι μορφές σωματικής τιμωρίας και πλέον δεν επιτρέπονται από τον νόμο (Ν. 3500/06, άρθρο 4).
  3. Κανένα πρόσωπο που έχει στην ευθύνη του ένα παιδί δεν έχει δικαίωμα να του επιβάλλει σωματική τιμωρία.
  4. Οι γονείς έχουν την ευθύνη της διαπαιδαγώγησης των παιδιών τους και οφείλουν να τα μεγαλώνουν χωρίς να χρησιμοποιούν βία σε βάρος τους και να προσβάλλουν την αξιοπρέπειά τους.
  5. Η σωματική τιμωρία θίγει την προσωπικότητα του παιδιού.
  6. Η σωματική τιμωρία δεν είναι αποτελεσματικό μέσο διαπαιδαγώγησης.
  7. Ένα παιδί που μεγαλώνει με ξύλο μαθαίνει να λύνει τα προβλήματά του με βίαιο τρόπο και είναι πιθανό να ασκήσει βία σε άλλους αργότερα.
  8. Η σωματική βία μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές μορφές κακοποίησης.
  9. Ο διάλογος και η μη βίαιη διαπαιδαγώγηση είναι ο καλύτερος τρόπος για να μαθαίνει ένα παιδί τους κανόνες και τα όρια που χρειάζεται στη ζωή του.
  10. Είναι στο χέρι μας να βγάλουμε το ξύλο και τη βία από τη ζωή των παιδιών.

Ο Διευθυντής του Σχολείου





Βιβλιογραφία: ipaideia.gr

Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2014

Δράση "+δημιουργώ"

  Μέσω του προγράμματος «ημιουργώ» επιδιώκεται τόσο η ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας σε θέματα βίας και εκφοβισμού, όσο και η ανάδειξη θετικών προτύπων συμπεριφοράς, καθώς και η αξίας της ανάπτυξης σχέσεων που στηρίζονται στο σεβασμό, την κατανόηση και την αποδοχή.
   Η δράση σχεδιάστηκε και προωθήθηκε από το Παρατηρητήριο για την Πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, που λειτουργεί στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και υλοποιήθηκε από τους μαθητές του σχολείου μας.


Έργα των μαθητών του Σχολείου μας:











Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014

Σχολή Γονέων στο νομό Αρκαδίας

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ




ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ στο Nομό Αρκαδίας

 Ενημερώνουμε όλους τους/τις ενδιαφερόμενους/ες ότι η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης δια του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων θέτει σε λειτουργία σε όλους τους νομούς της χώρας Σχολές Γονέων. Στο πλαίσιο των Σχολών Γονέων, αναπτύσσονται 5 εκπαιδευτικά προγράμματα.

 Το εν λόγω έργο εντάσσεται στο Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο Πράξεων «Σχολές Γονέων ΑΠ7, ΑΠ8 και ΑΠ9» και συγχρηματοδοτείται από το Ε.Κ.Τ. (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και το Ελληνικό Δημόσιο.

 Σκοπός του έργου των Σχολών Γονέων είναι η στήριξη των γονέων, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με επιτυχία στο σύνθετο και δύσκολο ρόλο τους όπως αυτός διαμορφώνεται στις σύγχρονες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες. Το έργο θα προσφέρει στους γονείς και στο οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον γνώσεις και ευκαιρίες για προβληματισμό.

Αναλυτικότερα το έργο στοχεύει στο να :
· Βελτιωθεί η επικοινωνία στην οικογένεια
· Προαχθούν οι γνώσεις των γονέων σχετικά με τις ψυχικές, κοινωνικές, πνευματικές και άλλες ανάγκες των παιδιών σε κάθε στάδιο ανάπτυξης τους
· Αναπτυχθούν δεξιότητες για την έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση δύσκολων συμπεριφορών των παιδιών τους
· Ενθαρρυνθεί η συμμετοχή των γονέων στις σχολικές δραστηριότητες και να υποστηριχθεί συνεργασία τους με τους/τις εκπαιδευτικούς
· Αποκτηθούν συγκεκριμένες ικανότητες προκειμένου οι γονείς να μπορούν να  βοηθήσουν τα παιδιά τους να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του νηπιαγωγείου,  δημοτικού,  γυμνασίου και  λυκείου
· Ενημερωθούν οι γονείς σε θέματα υγείας των ίδιων και των παιδιών τους
· Ενημερωθούν οι γονείς για τους τρόπους σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ανάλογα με την ηλικία των παιδιών τους
· Γίνει κατανοητή η θέση των ατόμων τρίτης ηλικίας στην κοινωνία, την οικογένεια και τα κοινά
· Γίνει ενημέρωση των γονέων για τους τρόπους προφύλαξης των παιδιών από την χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών και να προταθούν τρόποι παιδαγωγικής και λελογισμένης χρήσης τους
· Βελτιωθεί η διαχείριση του οικογενειακού προγραμματισμού
· Παρασχεθεί συμβουλευτική υποστήριξη και αγωγή υγείας στις οικογένειες των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων
· Ενημερωθούν και να υποστηριχθούν ψυχολογικά γονείς ατόμων με ειδικές ανάγκες
  

Τα προγράμματα που παρέχονται στις Σχολές Γονέων είναι τα εξής:
1. Σύγχρονη οικογένεια, διάρκειας 50 ωρών
2. Σύνδεση σχολείου-οικογένειας, διάρκειας 50 ωρών
3. Αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των παιδιών σε άτυπα περιβάλλοντα μάθησης, διάρκειας 25 ωρών
4. Συμβουλευτική σε εξειδικευμένα θέματα, διάρκειας 25 ωρών
5. Συμβουλευτική σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, διάρκειας 25 ωρών

 Η εκπαιδευτική διαδικασία έχει ως στόχο την ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευομένων, σύμφωνα με τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων (θεωρητικό μέρος, συζήτηση/ανταλλαγή απόψεων και βιωματικές ασκήσεις) και παρέχεται από εξειδικευμένους επιστήμονες.

 

Οι βασικές θεματικές ενότητες που αναπτύσσονται στα τμήματα των παραπάνω προγραμμάτων είναι:
·  Δομή και λειτουργία της ελληνικής οικογένειας
·  Προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο
·  Υγεία και  ασφάλεια στο χώρο της οικίας, του σχολείου και χώρων παιδικής αναψυχής.
·  Εξάρτηση από καπνό, αλκοόλ, ναρκωτικά
·  Οδική συμπεριφορά και ασφάλεια
·  Θέματα διατροφής
·  Σημασία της σωματικής άσκησης
·  Υγεία και ασφάλεια στο χώρο εργασίας
·  Σεξουαλική Αγωγή
·  Τρίτη ηλικία και οικογένεια
·  Διαχείριση ελεύθερου χρόνου
·  Χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών
·  Επαγγελματικός Προσανατολισμός
·  Κατανάλωση και Διαφήμιση
·  Οικογενειακός Προϋπολογισμός
·  Συνεργασία εκπαιδευτικού-γονέων- παιδιού
·  Εκπαιδευτικοί, οικογένεια και διάγνωση κλίσεων
·  Προώθηση της ισότητας των φύλων
·  Προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών/τριών
·  Συνεργασία γονέων-μεταναστών
·  Ψυχολογική Υποστήριξη
·  Αγωγή Υγείας
·  Συμβουλευτική Γονέων Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες
·  Στερεότυπα και διακρίσεις στην οικογένεια

 Το πρόγραμμα απευθύνεται σε γονείς παιδιών όλων των ηλικιών, κάθε εθνικής προέλευσης, ηλικίας και μόρφωσης, σε μελλοντικούς γονείς, γονείς ατόμων με ειδικές ανάγκες, εκπαιδευτικούς, ενήλικες τρίτης ηλικίας, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
 Για την ένταξη των ενδιαφερομένων στα τμήματα Σχολών Γονέων απαιτείται η συμπλήρωση σχετικής αίτησης.
Τα τμήματα τίθενται σε λειτουργία με την εγγραφή 16-18 ατόμων.

Για  πληροφορίες και εγγραφές απευθυνθείτε στην Υπεύθυνη Σχολών Γονέων Ν. Αρκαδίας Παρασκευή Παρνασσά (Ψυχολόγος)
Τηλ. 693 6092022

Μπορείτε να ζητήσετε ηλεκτρονική αποστολή και συμπλήρωση της αίτησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Ακόμη αιτήσεις συμμετοχής μπορείτε να καταθέσετε στο
Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Τρίπολης (Πλατεία Μεταμορφώσεως και Αλεού)



Η αίτηση βρίσκεται επίσης στο αρχείο του σχολείου μας και μπορείτε να την εκτυπώσετε πατώντας εδώ